E-mail marketing – o czym należy pamiętać?

Istnieje kilka elementów, o które trzeba zadbać przed rozpoczęciem kampanii e-mailowej. Na samym początku należy upewnić się co do tego, że e-maile są responsywne. Oznacza to, że będą one dopasowywały swój układ do rozmiaru ekranu każdego urządzenia, z którego korzysta subskrybent. Żeby tak się działo, warto wykorzystać responsywny szablon motywu lub zaprojektować własny motyw za pomocą odpowiedniej platformy.
Segmentacja ma znaczenie
Zanim zacznie się wysyłać odbiorcom wiadomości, warto wiedzieć, jakich treści oczekują. Segmentacja jest kluczowym elementem e-mail marketingu. Dzięki miej można targetować odbiorców i wysyłać im wiadomości, które przemawiają bezpośrednio do ich potrzeb, zainteresowań i preferencji. Subskrybentów segmentuje się na podstawie takich czynników jak lokalizacja, zachowanie oraz dotychczasowe zakupy.
Analiza jest istotna
W celu poprawy kampanii, powinno się mierzyć wydajność e-mail marketingu. Istnieje wiele metryk, które mogą być wykorzystane do pomiaru wydajności wysyłania wiadomości. Najbardziej wiarygodnym jest wskaźnik odpowiedzi, a więc procent osób, które otwierają lub klikają na e-mail, znany również jako wskaźnik open rate i click-through rate (CTR). Więcej szczegółów na ten temat dostarcza przedsiębiorstwo Redlink, specjalizujące się w reklamie internetowej.
Podobał Ci się artykuł? Zostaw komentarz!